Strony internetowe – najczęściej występujące błędy

Strony internetowe – najczęściej występujące błędy

Dobrze przygotowana strona WWW to najlepsza wizytówka firmy, która pozwala przedstawić konsumentom asortyment, nawiązać kontakt oraz uzyskać wszystkie potrzebne informacje. Jednak popularne błędy sprawiają, że witryna nie przynosi pożądanych efektów. O czym mowa?

Jakie błędy wpływają niekorzystnie na funkcjonowanie strony internetowej?

Błędy spotykane w stronach WWW dotyczą przede wszystkim ich budowy i nawet jeśli asortyment sklepu jest bardzo dobry, a usługi profesjonalne źle przygotowana witryna niweluje wszystkie działania. Co ciekawe źle przygotowane strony są niewidoczne, Google blokuje do nich dostęp.

Pierwszym najczęściej spotykanym błędem jest brak słów kluczowych w witrynie. Mowa o frazach, które gwarantują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jest to związane z faktem, że algorytmy Google nie są w stanie domyślać się albo dopasowywać zajęć oferowanych w firmie do haseł wpisywanych przez użytkowników. Dlatego brak słów kluczowych sprawia, że w wyszukiwarce strona będzie widniała na szarym końcu, co oczywiście przełoży się na brak nowych zleceń. Wklejanie fraz w dolnej części strony również nie przynosi dobrych efektów, pod tym względem wyszukiwarki są bardzo wyczulone.

Złe tło, kiepskie teksty, brak zdjęć, różne czcionki – istnieją również takie strony internetowe Łódź to jedno z miast w Polsce, gdzie można znaleźć najlepszych informatyków, którzy skupiają uwagę nie tylko na pozycjonowaniu, ale również atrakcyjnym wyglądzie całej witryny. Szczególnie ważna jest treść i w tym celu zatrudnia się copywriterów, którzy przygotują chwytliwe teksty z uwzględnieniem fraz kluczowych. Treści na stronie muszą być poprawne merytorycznie, stylistycznie i pod żadnym pozorem nie mogą być skopiowane od konkurencji.

Czego unikać tworząc stronę internetową?

Kopiowanie treści jest momentalnie wyłapywane przez roboty Google. Na powielonej witrynie pojawia się algorytm Panda. Takie działania są widoczne przez klientów i bardzo źle wpływają na opinie o firmie.

404 to poważny błąd występujący na stronie internetowej. Po wpisaniu linki do sklepu roboty skierują użytkownika na adres wewnętrzny, którego nie ma. Takie błędy pojawiają się w przypadku niewłaściwej optymalizacji. Niepoprawne linki wewnętrzne również komplikują przekierowania wewnętrzne. To dużo działań, dlatego przygotowanie strony internetowej warto powierzyć specjalistom.

Kolejnym błędem jest brak dopasowania do sprzętu, na którym wyświetla się strona internetowa. W tym celu stosuje się Responsive Web Design, który pozwala dopasować się do wersji mobilnej oraz wersji desktopowej. W praktyce oznacza to brak odrzucenia witryny oraz dobrze rozmieszczony obraz i informacje. Nic się nie rozciąga, skleja i nie miesza.