Odchudzanie w skuteczny sposób - porady na forum

Kiełki

Czy warto jeść kiełki? Dlaczego warto jeść kiełki?

Jakie jeść kiełki?

Kiełki
Foto: sxc/girl msq

W obecnych czasach bardzo modne staje się zdrowe odżywianie i wszelkie aspekty z nim związane. Sięganie po naturalne i świeże produkty oraz odpowiednie ich komponowanie w posiłkach to rzecz jak najbardziej trendy. Czy to chwilowa moda? Miejmy nadzieję że nie.


Czym są kiełki?
Kiełki to skondensowane w nasionach witaminy, które pod wpływem ciepła, wilgoci i enzymów ulegają przemianie w związki łatwo przyswajalne dla ludzkiego organizmu.
Są bogatym źródłem witamin, soli mineralnych oraz mikroelementów wzmacniających ludzki organizm i poprawiających jego ogólną kondycję. Nie zawierają wielu kalorii, więc mogą być z powodzeniem stosowane w dietach odchudzających. Do najwartościowszych kiełków można zaliczyć między innymi kiełki lucerny, brokuła, buraka, fasoli, kapusty, koniczyny, kozieradki, rzeżuchy, pszenicy, rzodkiewki, słonecznika oraz soczewicy.

Kiełki nie tylko ozdobią nasz posiłek, ale także wzbogacą go cennymi składnikami. Kiełki nie tylko ozdobią nasz posiłek, ale także wzbogacą go cennymi składnikami. Foto: PytamSię.pl
Na co wpływają kiełki?
Kiełki pomagają obniżać ilość złego cholesterolu, a więc są szczególnie wskazane dla osób cierpiących na miażdżycę. Przeciwdziałają także różnym wirusom i nowotworom, np. w kiełkach brokuła znajdują się duże ilości sulforafanu, co sprawia, że kiełki wykazują działanie antynowotworowe. W lucernie natomiast znajdziemy substancję pomagajacą zapobiegać rakowi trzustki. Kiełki rzeżuchy z kolei obniżają poziom cukru we krwi, a kiełki rzodkiewki podnoszą odporność organizmu i pomagają odzyskać siły po okresie zimowym oraz w okresie rekonwalescencji. Dodatkowo wpływają korzystnie na stan skóry, wygląd włosów i paznokci. Kiełki słonecznika dostarczają organizmowi żelaza, fosforu i wapnia, a więc wzmacniają kości i zęby. Ponadto zawierają również magnez, potas, miedź i cynk niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jak widzimy regularne spożywanie tak wartościowych kiełków zapobiega wielu poważnym schorzeniom, pobudza system odpornościowy, uzupełnia w organizmie niedobór witamin i składników mineralnych, jak również działa profilaktycznie i przeciwnowotworowo. Kiełki są doskonałym dodatkiem do sałatek, surówek, serów czy kanapek. Można je bezpiecznie pojadać w ciągu dnia i tym samym wzbogacać nasze niejednokrotnie ubogie menu. Oby ten trend na zdrową żywność trwał jak najdłużej! Autor: PytamSię.pl   (22.12.2010)


Tematyka kiełki zdrowa żywność zdrowe odżywianie kiełki lucerny kiełki buraka kiełki słonecznika produkty naturalne diety witaminy składniki mineralne

Kiełki opinie

Ja osobiście lubię kiełki rzeżuchy - są ... Gość (22.12.2010 / 11:31)

Ja osobiście lubię kiełki rzeżuchy - są pyszne, ostre i aromatyczne! Polecam wszystkim! A poza tym łatwe do wysiewania w domu - wystarczy wysypać je na watę, ligninę lub nawet płatki kosmetyczne nasączone wodą... Po tygodniu można jeść!

Jeśli planujemy dziecko bardzo ważne jes... ola (14.08.2012 / 12:10)

Jeśli planujemy dziecko bardzo ważne jest to, abyśmy spożywali dużo zielonych warzyw. Ja polecam brokuły, fasolę - mają bardzo dużo kwasu foliowego, który jest tak bardzo potrzebny. Można również przyjmować go w tabletkach - 0,4mg kwasu foliowego na dobę.

Możliwość dodawania komentarzy czasowo wstrzymana.


Cera

Co wpływa na wygląd naszej cery? Co szkodzi naszej cerze? Jakie produkty poprawiają wygląd cery?

Rolnictwo ekologiczne

Czy ekologiczna żywność jest szansą dla polskich rolników?
Catering dietetyczny

Catering dietetyczny

Jak pogodzić obowiązki z dietą żyjąc w wielkim mieście?
Zdrowie zimą

Zdrowie zimą

Jak dbać o zdrowie w okresie zimowo - wiosennym? Jak naturalnie wzmocnić odporność organizmu? Czy stosowanie suplementów diety pomaga nam się uodpornić?
Wygląd paznokci

Wygląd paznokci

Czy wygląd paznokci może świadczyć o naszym zdrowiu? Co mówią moje paznokcie?
Suplementy diety

Suplementy diety

Czy suplementy diety mogą szkodzić? Czy nadmiar witamin może szkodzić? Czy zażywać preparaty witaminowe?
Włosy

Włosy

Jak pielęgnować włosy zimą? Dlaczego zimą włosy częściej wypadają?
Żeń-szeń

Żeń-szeń

Dlaczego warto zażywać żeń-szeń? Na co wpływa żeń-szeń? Jak działa żeń-szeń?

Spalanie tłuszczu

Co przyspiesza spalanie tłuszczu?
Dieta kapuściana

Dieta kapuściana

Czy dieta kapuściana lepsza jest od grejpfrutowej?
Owoce morza

Owoce morza

Czy owoce morza są tak wartościowe jak ryby? Jakie składniki zawierają owoce morza?
Przyrządzanie warzyw

Przyrządzanie warzyw

Jaki sposób przyrządzania warzyw jest najzdrowszy? Który sposób przyrządzania potraw pozwoli zachować najwięcej składników odżywczych? Jaki sposób przyrządzania potraw jest najzdrowszy?
Soki warzywne

Soki warzywne

Jak przygotować soki warzywne?
Ta strona stosuje pliki cookies w celu poprawnego działania niektórych funkcji. Korzystanie ze strony z włączoną obsługą plików cookies (domyślne ustawienie większości przeglądarek internetowych) oznacza, że będą one umieszczane w Państwa komputerze (tzw. urządzeniu końcowym). Kliknij, by dowiedzieć się więcej o tzw. ciasteczkach...