Odchudzanie w skuteczny sposób - porady na forum

Efekt jojo - odchudzanie

Jak schudnąć i nie przytyć?

Jak schudnąć bez efektu jojo?

Efekt jojo - odchudzanie

Któż z nas nie próbował choć raz się odchudzić? Ostre diety, intensywny wysiłek fizyczny oraz inne sposoby mogą być skuteczne, ale nierzadko kończą się efektem jojo. Oto kilka rad, dzięki którym utrata wagi nie obróci się przeciwko nam.


Po pierwsze należy pamiętać, żeby nie próbować schudnąć szybko. Nasz organizm musi się przyzwyczaić do miejszej liczby kalorii i do utraty wagi. Trwa to nawet kilka tygodni, a nawet miesięcy. Im wolniej tracimy na wadze, tym efekt utrzyma się dłużej. Wymaga to jednak systematyczności i cierpliwości w dążeniu do ładnej sylwetki.

Po drugie trzeba pić dużo wody. Powinno się wypijać około dwóch litrów wody mineralnej dziennie. Podczas upałów lub intensywnej pracy fizycznej trzeba pić więcej. Dzięki temu oczyścimy organizm z toksyn i ubocznych produktów przemiany materii oraz stworzymy wrażenie sytości. Jeżeli wypijemy sporą szklankę wody na kwadrans przed obiadem, to z pewnością zjemy go mniej.

Odchudzanie najlepiej działa w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi. Odchudzanie najlepiej działa w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi. Foto: sxc/arinas74
Po trzecie trzeba ćwiczyć lub po prostu się ruszać. Na początku naszego odchudzania dawka ruchu nie powinna być zbyt duża, ponieważ organizm będzie spalał mięśnie a nie tłuszcz. W miarę upływu czasu możemy zwiększać intensywność ćwiczeń. Dobrze jeżeli łączymy różne ćwiczenia, ponieważ wpływa to pozytywnie na przemianę materii.

Po czwarte istotne jest urozmaicanie posiłków i regularne ich zjadanie. To znaczy, że powinno się jeść pięć razy dziennie niewielkie porcje, tak aby od stołu odchodzić z uczuciem lekkiego niedosytu.
Zróżnicowane jedzenie dostarczy nam wszystkich niezbędnych do życia witamin i minerałów. Zróżnicowane jedzenie dostarczy nam wszystkich niezbędnych do życia witamin i minerałów. Foto: sxc/ilco
Komponując menu pamiętajmy, aby wybierać produkty niskokaloryczne i jeść dużo ryb, warzyw, owoców, produktów zbożowych, produktów mlecznych oraz chudego mięsa. Na naszym talerzu nie powinno też zabraknąć tłuszczu. Może on być pochodzenia zwierzęcego (zawierają go wędliny, masło czy mięso), ale przede wszystkim powinien to być tłuszcz roślinny (oleje, oliwa z oliwek, margaryna). Jedyna rzecz z której powinno się zrezygnować to cukier. Chcąc być szczupłym nie można objadać się ciasteczkami czy batonikami. Lepiej zastosować zdrowe i lekkie przekąski, na przykład marchewkę, jabłko, chrupkie pieczywo czy jogurt naturalny. Ostatni posiłek powinien zostać zjedzony przed godziną osiemnastą.

Po piąte ważny jest sposób przygotowywania posiłków. Trzeba unikać smażenia w tłuszczu oraz panierowania. Zamiast tego można zastosować gotowanie na parze, grillowanie lub pieczenie w folii aluminiowej. Jeżeli do tego jeszcze odpowiednio przyprawimy nasze potrawy, to na pewno będą aromatyczne, lekkostrawne i zdrowe.

Stosując się do tych kilku prostych zasad już po kilku tygodniach zauważymy pozytywne zmiany w naszym wyglądzie, poprawi się nastrój i optymistyczniej popatrzymy na siebie samych. Autor: Dee:)   (26.09.2009)


Tematyka odchudzanie efekt jojo dieta zdrowie ćwiczenia urozmaicanie posiłków przekąski

Efekt jojo - odchudzanie opinie

To wszystko się zgadza, tylko jeszcze po... yoyo (27.09.2009 / 10:51)

To wszystko się zgadza, tylko jeszcze pożegnajcie wagę. Nie ważcie się, bo to wasz największy wróg. Ja się ważyłam i jakikolwiek skok na wadze (wzwyż) mnie zniechęcał. Teraz ważę się raz w tygodniu i chyba wywalę tą wagę przez okno. Najlepszym wyznacznikiem utraty wagi są stare spodnie, do których się nie mieściłam 2 miesiące temu a teraz spokojnie wchodzę

Jeśli odchudzamy się zdrowo, uprawiamy s... tila (8.12.2009 / 15:23)

Jeśli odchudzamy się zdrowo, uprawiamy sport, wspomagamy się L-karnityną Direct, to nie ma mowy o efekcie jo-jo:)

trzeba stosować jakies preparaty odchudz... fajna (24.03.2010 / 14:55)

trzeba stosować jakies preparaty odchudzające jak Chitinin, linea, alli czy thermline
inaczej sama dieta i fitness mogą nie być wystarczające, u mnie to zadziałało.

mam nadzieję że w końcu uda mi się pozby... Marta (5.07.2010 / 15:53)

mam nadzieję że w końcu uda mi się pozbyć tych strasznych dodatkowych kilogramów! denerwuje mnie, że przybyło znowu to co wcześniej spadło.. teraz ciężko sie zmobilizować:/ najgorsze jest to obżeranie się... trzymajcie za mnie kciuki, żebym się nie poddała...

Ja normalnie jadłam bez jakiegoś liczeni... Ewa (13.07.2010 / 14:13)

Ja normalnie jadłam bez jakiegoś liczenia kalorii, w 3 miesiące schudłam 19kg i do tej pory to już 4mies.)nie przytyłam, stosowałam tylko suplement diety synergy 3v (mistigy, phytolife, pro argi9+) polecam (nie trujcie się tabletkami, może i pomagają ale odbije się to na waszym zdrowiu za kilka miesięcy

Fajnie napisane. Krótko i na temat :) Ja... Gośka (14.07.2010 / 13:27)

Fajnie napisane. Krótko i na temat :) Ja najpierw zaczęłam ćwiczyć, zrezygnowałam ze słodyczy i pieczywa. Jak już mi sie bardzo chce, to kupuję sobie wafle ryżowe, takie cienkie z goodfooda i zajadam. Leciutka przekąska na chwile zwątpienia i na kolacje :)

Schudłam pod okiem lekarza ok 20 kg. Nie... Gosia (21.02.2011 / 11:58)

Schudłam pod okiem lekarza ok 20 kg. Nie wspomagałam sie żadnymi lekami. przez 5 mies waga się utrzymywała, teraz niestety przybyło mi już 2kg. O diecie zapomniałam jakieś 4 mies temu I bardzo ciężko do niej powrócić

od ponad 4 lat nie mogę zgubić kilogramó... magda 24 (19.09.2011 / 23:18)

od ponad 4 lat nie mogę zgubić kilogramów a mam ich sporo po urodzeniu dwójki dzieci, ciągle pozostało mi 25 kilogramów więcej, nie mam już sił jak ja mam schudnąć siedząc ciągle w domu a przecież nie jem dużo, proszę was doradźcie

Magda, nie jeść dużo to nie znaczy, że... Gość (20.09.2011 / 19:02)

Magda,
nie jeść dużo to nie znaczy, że tak jest dobrze, zweryfikuj swoje posiłki, opracuj strategię, licz kalorie i trzymaj się 1500 kalorii dziennie. do tego poruszaj się trochę - choćby basen, spacery. jedz warzywa nawet jako przekąski, odstaw słodkości i tłuszcze, gotuj na parze, uważaj na owoce (banany), pij napoje bez cukrów i nie wchodź na wagę dzień w dzień. Za 3-4 miesiące napiszesz o swojej super figurze i super samopoczuciu!!!

Bo walka ze zbędnymi kilogramami wcale n... arielka (22.05.2012 / 11:26)

Bo walka ze zbędnymi kilogramami wcale nie jest łatwa. Ale na szczęście jest możliwa, tylko trzeba znaleźć w sobie motywację. Uważam, że dieta to podstawa, ruch zresztą też. Suplementacja ma być tylko dodatkiem, który pozwoli wytrwać w kuracji odchudzającej i który ma zbliżyć do uzyskania wymarzonego celu. Jako uzupełnienie powyższego tekstu, polecam http://tabletkinaodchudzanie.net.pl/2012/05/22/na-odchudzanie-bez-efektu-jo-jo/. Popieram i podpisuję się obiema rękami, że wypijanie wody jest koniecznością!!

Dlatego koniecznie musimy postawić na zd... milena (13.08.2012 / 15:41)

Dlatego koniecznie musimy postawić na zdrowe odżywianie się. Ja teraz wykupiłam sobie MultikarnetOk, żeby właśnie móc połączyć odpowiednią aktywnośc jak siłownie i basen z odpowiednia dietą. Tylko coś takiego zagwarantuje mi zrzucenie nadprogramowych kilogramów.

terron (20.08.2012 / 20:19)

ta ostatni posiłek o 18 .A jak ja chodzę spać o 2 3 .Ostatni posiłek około 3h przed snem.

Jeśli chodzisz spać tak późno, to logicz... gość (21.08.2012 / 09:43)

Jeśli chodzisz spać tak późno, to logiczne jest, by ostatni posiłek był 3-4 godziny przed snem. Jeśli ktoś kładzie się ok 22 - 23 w nocy, to lepiej od 18 - 19 już nic nie jeść. Pzdr :)

Mam 18 lat, i chciałabym schudnąć ok 5 k... uczennica (13.03.2013 / 23:36)

Mam 18 lat, i chciałabym schudnąć ok 5 kg, mam tą swoją dietę chudnę, jest wszystko dobrze, ale tylko zjem coś innego to od razu przybywa mi na wadzę. Nie ważne czy to kawałek mięsa czy cukierek. Proszę o pomoc.

ja jestem na diecie od 8 tygodni, zrobił... mała (25.03.2013 / 16:57)

ja jestem na diecie od 8 tygodni, zrobiłam sobie ją sama, oczywiście początki były straszne, ale po tyg zaczęło mi się podobać i tak do dziś, właśnie dzisiaj jest 8 tydz, a waga mniejsza o ponad 6 kg, a chciałam spaść o 5. jestem z siebie zadowolona a samopoczucie super, wszystkie ciuszki leżą pięknie i niektóre są za luźne. Jedna zasada, jesc połowę mniej, ale wszystko a kolacje jem około 17-18, a podstawa to śniadanie. polecam!!! Nie zniechęcajcie się po 2 tyg, jak waga minimalnie spadnie, poczekajcie tydz i na pewno będziecie zadowoleni.

pomocy (12.04.2013 / 22:34)

czy przy wzroście 168 i wadze 75 to duzo?
jak mam schudnąć? chce jak najszybciej

Możliwość dodawania komentarzy czasowo wstrzymana.


Diety

Diety

Czy istnieje dieta cud? Jaką dietę stosować? Jaka dieta jest najlepsza?
Jogging

Jogging

Czy warto uprawiać jogging? Na co pomaga jogging?
Herbatki odchudzające

Herbatki odchudzające

Jakie są przepisy na herbatki odchudzające?
Soki warzywne

Soki warzywne

Jak przygotować soki warzywne?
Soki warzywne

Soki warzywne

Ciekawe przepisy na soki warzywne? Z jakich warzyw zrobić sok? Jak zrobić sok warzywny?
Dieta śródziemnomorska

Dieta śródziemnomorska

Dla kogo przeznaczona jest dieta śródziemnomorska? Czym jest dieta śródziemnomorska? Czy dieta śródziemnomorska jest skuteczna?
Dieta proteinowa

Dieta proteinowa

Czy dieta proteinowa jest skuteczna? Jak działa dieta proteinowa?
Wodny aerobik

Wodny aerobik

Co to jest wodny aerobik? Jak ćwiczyć wodny aerobik na basenie? Dlaczego warto uprawiać aerobik w wodzie?
Pomidory

Pomidory

Dlaczego warto jeść pomidory? Czy pomidory pomagają w odchudzaniu? Co zawierają pomidory?

Spalanie tłuszczu

Co przyspiesza spalanie tłuszczu?
Catering dietetyczny

Catering dietetyczny

Jak pogodzić obowiązki z dietą żyjąc w wielkim mieście?
Efekt jojo

Efekt jojo

Jak uniknąć efektu jojo? Czy grozi mi efekt jojo? Co to jest efekt jojo?
Odchudzanie

Odchudzanie

Jak skutecznie się odchudzać? Jak schudnąć?
Ta strona stosuje pliki cookies w celu poprawnego działania niektórych funkcji. Korzystanie ze strony z włączoną obsługą plików cookies (domyślne ustawienie większości przeglądarek internetowych) oznacza, że będą one umieszczane w Państwa komputerze (tzw. urządzeniu końcowym). Kliknij, by dowiedzieć się więcej o tzw. ciasteczkach...